Lund Svindal visste ikke om reklamefilmen før han «kom hjem og skrudde på TV-en»

- Ikke klar over det.

OVERRASKET: Aksel Lund Svindal sier at han ikke var klar over at Telenor-reklamen gikk på TV før han så den selv etter å ha returnert fra Italia og Østerrike i forrige uke. Foto: Bjørn Langsem / Dagbladet. Faksimile: Telenor
OVERRASKET: Aksel Lund Svindal sier at han ikke var klar over at Telenor-reklamen gikk på TV før han så den selv etter å ha returnert fra Italia og Østerrike i forrige uke. Foto: Bjørn Langsem / Dagbladet. Faksimile: Telenor Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): I sommer har Telenor kjørt en kampanje med alpintlandslagets Henrik Kristoffersen, Kjetil Jansrud og Aksel Lund Svindal, hvor de tre alpinistene framstår som en familie.

Reklamen er for ungdomsabonnementet U21, og er en vri på nettfenomenet «Awkward Family Photos» (ekstern lenke).

Lund Svindal sier til Dagbladet at han ikke visste at akkurat «U21»-reklamen gikk på TV før han kom hjem fra Østerrike og Italia. Han kjente med andre ord ikke til omfanget kampanjen hadde fått.

- Jeg var ikke klar over at den delen av kampanjen blitt reklamefilm på TV før forrige mandag. Jeg kom vel hjem fra skikjøring i Italia og Østerrike, og skrudde på TV-en om kvelden, sier han.

- Gøy Han forteller videre at den biten av kampanjen i utgangspunktet var tenkt som reklameplakater, eller såkalte «boards», og nett-tv, men at responsen var såpass god at de ville utvide.

- Vi laget også en sånn «bakom»-film. Så tok de den og gjorde reklame av den, sier han.

Han understreker samtidig at det har var artig å lage filmen.

Anders Krokan, informasjonssjef i Telenor Norge, sier til Dagbladet at de sitter med det samme inntrykket.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer