Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Sport

Mer
Min side Logg ut

Mangler millioner i sponsorpenger

Royal League avhengig av publikumssuksess.

(Dagbladet.no): 30 millioner i sponsorpenger er målet for Royal League. Prospektet Kampanje har fått tilgang til, viser at RL så langt bare har fått inn 7,5 millioner kroner.

Fem av i alt åtte sponsorpakker er solgt. Og ifølge Royal Leagues kommersielle direktør, Børge Bach, har de tegnet avtale med SAS, DHL, Statoil, Ekstra Bladet, Verdens Gang, Aftonbladet, Kanal 5 i Danmark og Sverige samt TVNorge.

- Vi kommenterer ikke beløp, men jeg kan se alle våre samarbeidspartnere i øynene å si at alle har fått den samme prisen, sier Bach til Kampanje.

Mange av avtalene er gjensidige bytteavtaler, eksempelvis gratis avisannonsering mot eksponering av sponsor på stadion.

Prospektet viser at sponsorpakkene sannsynligvis har blitt satt ned fra 4 til 1,5 millioner kroner.

- Vi har et helt nytt produkt, og det har også vært en utfordring å selge sponsoratene i Norge, Sverige og Danmark som ett marked. Men nå er vi kommet i gang og jeg er sikker på at Royal League blir en suksess både for våre partnere og klubbene, sier Bach til Kampanje.

<B>TØFT MARKED:</B> Markedsdirektør Børge Bach i Royal League innrømmer at sponsormarkedet er tøft.
Utforsk andre nettsteder fra Aller Media