MARKANT NEDGANG Det er langt færre som er interesserte i å se John Chibuike og Rosenborg på Lerkendal denne sesongen. Klubben har solgt 2500 færre sesongkort sammenliknet med i fjor.Foto: Ned Alley / Scanpix
MARKANT NEDGANG Det er langt færre som er interesserte i å se John Chibuike og Rosenborg på Lerkendal denne sesongen. Klubben har solgt 2500 færre sesongkort sammenliknet med i fjor.Foto: Ned Alley / ScanpixVis mer

Mot glisne tribuner på Lerkendal

RBKs sesongkortsalg svikter. Her er alle klubbers tall.

• Dagbladets undersøkelse: VIF og LSK er sesongkort-taperne

Rosenborg har solgt færre sesongkort enn Aalesund, Brann og Molde kort tid før seriestart.

- Vi har solgt 6500 sesongkort, og det er godt under det vi havnet på til sammen i fjor. Med VIP solgte vi da 9000 totalt, forteller arrangementsansvarlig Tove Moe Dyrhaug i RBK til Adresseavisen.

Samtidig har søndagens motstander Brann solgt flere sesongkort enn trønderne. De har økt med 300 kort til 7300 sesongkort totalt. Til søndagens kamp er det solgt 9000 billetter.

Ålesund koker når byens «tangotrøyer» skal i aksjon. Hele 7400 sesongkort er solgt hittil. Det er mest av alle de 16 klubbene i eliteserien.

- Det blir fullt her i år også. Vi har et fantastisk lojalt publikum, og er ydmyke i forhold til den enorme interessen det er rundt klubben, sier AaFKs markedssjef Kjell Slinning til BT.



Seriemester Molde er også mer attraktive på tilskuerfronten enn de vanligvis seiersvante på Lerkendal. 6852 sesongkort hadde MFK solgt mandag.

- Vi er i en unik situasjon. Både vi og Aalesund har et publikum som virkelig støtter oss. Vi er to klubber som har prestert bra, har begge trenere som virkelig er fargeklatter på hver sin måte, og vi har et veldig stort omland og et nokså stort grunnlag å ta av. Dessuten har vi den interne konkurransen med Aalesund, om å selge mest, sier Lars Outzen, billettansvarlig i Molde.

• VIF selger ut 12 prosent av Ullevaal: - Det er vel på grunn av drittsesongen i fjor

(NTB)