Murray ble helten for Brighton i FA-cupen

Brighton tok seg videre til fjerde runde i FA-cupen etter at Glenn Murray sikret 2-1 mot rivalen Crystal Palace like før slutt mandag.

JUBEL: Brighton tok seg videre i FA-cupen mot Crystal Palace mandag. Foto: Gareth Fuller / PA via AP / NTB scanpix
JUBEL: Brighton tok seg videre i FA-cupen mot Crystal Palace mandag. Foto: Gareth Fuller / PA via AP / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Brighton og Crystal Palace er erkerivaler, selv om Crystal Palace er fra London. Kampens første minutter bar preg av at det var et derby. Isaiah Brown og Jeff Schlupp sparket med full kraft mot ballen samtidig i innledningen og begge måtte gi seg med skade før det var spilt et kvarter.

Crystal Palace hadde ikke mye ball i starten, og ble straffet etter 25 minutter. Dale Stephens kom på et dypt løp og fikk ta med seg ballen inn i 16-meteren uten press. 30-åringen fikk tid til å skyte og fikk sneket ballen inn i hjørnet, bak en ikke helt patent Wayne Hennessey.

Suser

I andre omgang var Roy Hodgsons menn mer med. Hovedstadslaget fikk uttelling da Bakary Sako klinket til på halvspretten fra drøye 20 meter og ballen gikk stang inn bak Tim Krul foran Palace-fansen etter 69 minutter.

Fire minutter senere fikk Brighton en enorm dobbeltsjanse. Solly March var arkitekten bak begge. Først fant han Sam Baldock inne i 16-meteren, som bredsidet ballen i stolpen. March hentet returen, og serverte Beram Kayal, men Kayal fikk for god tid og blåste ballen over.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer