SPILLER INN REKLAMEFILM: Therese Johaug har laget egen reklamefilm for å promotere sine nye hansker. Foto: Tormod Brenna / Dagbladet
SPILLER INN REKLAMEFILM: Therese Johaug har laget egen reklamefilm for å promotere sine nye hansker. Foto: Tormod Brenna / DagbladetVis mer

Nå har Johaug spilt inn ny reklamefilm

Lanserer nye hansker fra egen kolleksjon.

(Dagbladet): Mens Petter Northug prøver å få patentbeskyttet «the Thug» er @johaug allerede registrert som varemerke både i Kina, Russland, USA og Europa. 

- Vi sendte inn merkevare og designbeskyttelse allerede i 2011. Det er en langsiktig prosess, sier Jon Inge Gullikstad til Dagbladet.

Han leder firmaet som produserer, markedsfører og selger Johaug-hanskene.

Og Johaug har det travelt om dagen. Vinterklærne er på vei ut i butikkene i disse dager til hovedlanseringen.  

- Vi blir representert i 400 butikker denne vinteren. Over 100 000 hansker skal ut. Det er vi veldig fornøyd med, sier Gullikstad midt oppe i en av flere fotoshooter med Johaug.

Spilte inn reklamefilm For selv om Therese Johaug har alt som skal til og vel så det for å selge et produkt, skader det aldri å tydeliggjøre budskapet gjennom litt reklame.

Det gjør Johaug unna nå, før sesongen tar til for alvor.

- Det har vært hektisk noen dager nå. Men det er moro da, både å være med på å designe hanskene og å følge dem opp. Og så virker det som om svært mange vil ha dem i butikkene sine. Det er ekstra moro det da, sier Johaug, som har lansert en rekke nye ideer til hanskemodeller denne vinteren. 

Fortsatt er det bare hansker og votter som er representert under Johaugs eget brand, men det er ingen hemmelighet at det jobbes med nye produkter.

Restriksjoner Blant annet la Johaug inn et bud på å være skiforbundets leverandør av undertøy og sokker til trening og konkurranse.

Skiforbundet valgte å ikke dele opp utstyrsavtalen og ga hele pakka til Bjørn Dæhlie.

Dermed er Johaug bundet av forbundets Dæhlie-avtale og kan ikke lansere trenings- og konkurransetøy. 

- Det respekterer vi selvsagt fullt ut, sier Johaug til Dagbladet. 

- Vi har gode og konstruktive samtaler med forbundet, sier Gullikstad.

Nytt fritidstøy Dagbladet erfarer at det i tillegg kommer fritidstøy som ikke konkurrerer med konkurranse- og treningstøy i 2014.  Det vil ikke Gullikstad, som i sin tid bygde opp Ulvang-merkevaren bekrefte. 

- Vi får se hva framtida bringer. Vi er fortsatt i en startfase, og etter hvert kommer det nok flere produkter enn hansker. Dette er et langsiktig prosjekt, og vi skal bruke tid på å bygge opp Johaug-merket. 

- Men om dere selger 100 000 hansker i år, tjener dere vel allerede penger? 

- Det jeg kan si er at alt går etter planene, og at framtida ser lovende ut. 

Therese Johaug dro i dag på høydeopphold til Italia sammen med resten av landslaget. Hun gleder seg stort til sesongstarten om en måneds tid. 

- Jeg har trent veldig bra, både i sommer og høst. Det har virkelig fungert bra, så ja, jeg gleder meg - og er veldig spent, sier hun.

TRAVEL HELG: Therese Johaug har brukt helgen på å spille inn reklamefilm, og stille opp for andre samarbeidspartnere. Foto: Lars Eivind Bones / Dagbladet
TRAVEL HELG: Therese Johaug har brukt helgen på å spille inn reklamefilm, og stille opp for andre samarbeidspartnere. Foto: Lars Eivind Bones / Dagbladet Vis mer