BRYSTFAGERT:  Den kvinnelige fansen av det amerikanske universitetslaget i basketball, Kansas Jayhawks, oppfordres til å sende inn bilder av brystpartiet sitt på Twitter og Instagram med hashtaggen kuboobs. Skulle det være noen tvil; mannen til høyre spiller på Jayhawks, og heter for øvrig Elijah Johnson. Foto: Twitter @la_femme_gela / Ronald Martinez / Getty Images / AFP
BRYSTFAGERT: Den kvinnelige fansen av det amerikanske universitetslaget i basketball, Kansas Jayhawks, oppfordres til å sende inn bilder av brystpartiet sitt på Twitter og Instagram med hashtaggen kuboobs. Skulle det være noen tvil; mannen til høyre spiller på Jayhawks, og heter for øvrig Elijah Johnson. Foto: Twitter @la_femme_gela / Ronald Martinez / Getty Images / AFPVis mer

Nå herjer puppefenomenet på ny

KU Boobs er i gang igjen på Twitter og Instagram.

(Dagbladet): Det amerikanske universitetsbasketballaget Kansas Jayhawks åpner årets college basketball-sesong i dag, og i år som i fjor, har den kvinnelige fansen blitt oppfordret til å ta bilde av brystpartiene sine (riktignok iført et plagg som dekker det meste, journ.anm.), merke bildet med #kuboobs, for så å legge det ut på sosiale medier som Twitter og Instagram.

I forkant av årets sesong, har en amerikansk nettside like så greit lagt ut et utdrag av årets bilder, som nok vil settes pris på hos mange menn i de tusen hjem.

Det var en ihuga fan av basketballaget ved navn Tiffany Kent, som startet KU Boobs for omkring ett og et halvt år siden, og bevegelsen var ment for å støtte opp om universitetslaget fra Midtvesten.

Twitter-kontoen til KU Boobs har i skrivende stund nesten 69.000 følgere på det populære nettsamfunnet, mens Instagram-kontoen har i overkant av 3.200.

Etter at KU Boobs ble opprettet for å støtte Kansas Jayhawks, har flere andre slengt seg med på trenden. Både Michigan, Wisconsin, Florida, Arizona og Nebraska er blant flere som har opprettet egne kontoer på sosiale medier.