- Nå må vi slutte å tulle

Åge Hareide mener det er tøys å kritisere ham for et klistremerke for øl.

Åge Hareides smil forsvant for en stund da han fikk høre at det i Norge er kommet kritikk mot at han ved ankomst til Hongkong ble fotografert med en ølfabrikants logo på jakken.

- Det sto «Carlsberg Cup 2004», og det er turneringens navn. En dame kom og klistret merket på meg, og jeg så ikke engang hva det var, men nå må vi slutte å tulle. Om vi skal være med på sponsede turneringer, så må vi finne oss i at vi avbildes med turneringens logo, sier Hareide.

- Fotball er det viktigste for oss, og vi er ikke så høyt ranket at vi kan velge hvilke merker turneringene vi spiller skal sponses av. Vi kan heller ikke kreve at de forandrer navnet til lettøl-cup, fortsetter han sarkastisk.

Den kinesiske nyttårsturneringen i fotball, som Norge vant i 2001 og gjør et nytt forsøk på å vinne i år (eller neste år, etter kinesisk kalender), sponses av et ølmerke som profilerer seg som best det kan i forbindelse med turneringen.

- Svenskene gjør det. De kom hit dagen før oss, og var med på et arrangement for sponsoren. Vi kan ikke være så uvennlige at vi nekter alt som ikke passer oss. Da blir vi ikke invitert neste gang, sier Hareide.

- Og skal Rosenborg trekke seg fra mesterligaen bare fordi den også sponses av et ølmerke som krever eksponering?

(NTB)

MERKET AV ØL-FIRMA:</B> Klistremerket med ølreklame ble plassert på Åge Hareides dressjakke da han ankom Hong Kong.