- Nå må vi slutte å tulle

Åge Hareide mener det er tøys å kritisere ham for et klistremerke for øl.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Åge Hareides smil forsvant for en stund da han fikk høre at det i Norge er kommet kritikk mot at han ved ankomst til Hongkong ble fotografert med en ølfabrikants logo på jakken.

- Det sto «Carlsberg Cup 2004», og det er turneringens navn. En dame kom og klistret merket på meg, og jeg så ikke engang hva det var, men nå må vi slutte å tulle. Om vi skal være med på sponsede turneringer, så må vi finne oss i at vi avbildes med turneringens logo, sier Hareide.

- Fotball er det viktigste for oss, og vi er ikke så høyt ranket at vi kan velge hvilke merker turneringene vi spiller skal sponses av. Vi kan heller ikke kreve at de forandrer navnet til lettøl-cup, fortsetter han sarkastisk.

Den kinesiske nyttårsturneringen i fotball, som Norge vant i 2001 og gjør et nytt forsøk på å vinne i år (eller neste år, etter kinesisk kalender), sponses av et ølmerke som profilerer seg som best det kan i forbindelse med turneringen.

- Svenskene gjør det. De kom hit dagen før oss, og var med på et arrangement for sponsoren. Vi kan ikke være så uvennlige at vi nekter alt som ikke passer oss. Da blir vi ikke invitert neste gang, sier Hareide.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer