Nakenfotball og dyremishandling

Ingenting er umulig når det lages reklame for fotball.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no):  Kjetil Rekdal, Petter Rudi og Espen Baardsen har alle medvirket til det som trolig er historiens dårligste fotballreklame.

Subaru hadde nok håpet å profittere på landslagets status blant folket - men fikk neppe drahjelp av en Kjetil Rekdal blottet for innlevelse.

- Subaru. Som skapt for norske forhold, sa Rekdal, mens han så ut til å kjede seg i hjel.

Johan Golden og Henrik Elvestad har raljert med Subaru-reklamen i Golden Goal, men fotballreklamene kan også være underholdende uten å være ufrivillig morsomme.

Mange annonsører setter av mye penger på å lage skikkelige fotballreklamer. 

Utstyrsgiganter som Nike og Adidas benytter seg naturligvis av de største stjernene i stallen i sine filmer, som gir utallige nedlastinger fra internett og oppmerksomhet i media.

Og gjerne handler det om de godes kamp mot de onde, som i Nikes berømte reklamefilm fra 90-tallet. Det kan nesten minne litt om Ringenes Herre: Eric Cantona, Paolo Maldini, og Ronaldo i rollene som Aragorn, Legolas og Gimli, motspillerne i rollene som orker.

«Og på den dagen reiste den onde motstanderen seg til jordas overflate, for å ødelegge det vakre spillet», innleder fortellstemmen med en betydelig dose patos.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer