Nei til Sponsor Service

I går sa Norges Skøyteforbund opp avtalen med Sponsor Service. Nå skal sjefene til Ådne Søndrål og kompani ordne avtaler på egen hånd.

- Vi er ikke fornøyde med jobben Sponsor Service har gjort, sier skøytepresident Terje Andersen til Dagbladet. Andersen synes det er rart at Sponsor Service ikke har greid å skaffe samarbeidspartner til skøyteløperne.

- Vi burde være attraktive i en OL-sesong med flere mulige gullkandidater. TV-tallene vi sitter inne med viser stor interesse hos publikum. Seertall på nesten 800000 - tre ganger flere enn dem som ser tippekampen, sier presidenten.

Han mener Sponsor Service har blitt så store at Skøyteforbundet ikke er interessant nok for dem.

- Riktignok tilbød de oss et betydelig kronebeløp for årets sesong. Men vi mener vi har større muligheter.
Samarbeidet opphører øyeblikkelig - med unntak av LO-avtalen som varer ut sesongen.

- Da står vi fritt til å forhandle fram en generalsponsor sjøl, sier Terje Andersen.

- Hva får deg til å tro at forbundet kan skaffe de avtalene Sponsor Service ikke greide?

- Ved å gjøre tingene annerledes. Vi ønsker oss en samarbeidspartner hvor det lages et konsept alle er fornøyde med. Dessuten har vi hjertet nærmere skøytesporten enn Sponsor Service.

- Hvor raskt kan dere skaffe nye avtaler?

- Det vil helt sikkert skje noe denne sesongen. Skøyteforbundet vil jobbe kjapt. Vi har allerede kontakter i markedet - uten at det foreløpig har kommet til noe konkret.

- Det finnes også andre sponsorformidlere som kanskje føler de kan gjøre en jobb for oss. Hos Sponsor Service føler jeg at vi ble offer for en monopolsituasjon, sier Terje Andersen.

  • Verken Terje Bogen eller Viggo Aaberg i Sponsor Service var tilgjengelige for kommentarer i går.