Norges nye supertrio

Steffen Iversen sier han vil ha med seg VIF-kamerat Ardian Gashi mot Skottland. Til Dagbladet sier Åge Hareide at han vil ha med John Carew også.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

GLASGOW (Dagbladet): At Steffen Iversen spiller på topp på Hampden Park lørdag ettermiddag er et faktum. Spørsmålet er hvem han skal ha rundt seg. Og fordi John Carew spilte strålende mot Italia i Palermo, og Ardian Gashi har vist eksellent høstform for Vålerenga, står valget mellom de to.

Eller?

-  Hvorfor ikke alle tre, sier Åge Hareide til Dagbladet. -  I en 4- 3- 1- 2 formasjon kan jeg jo bruke både Steffen Iversen, John Carew og Ardian Gashi.

Seriøse tanker

Åge Hareide hevder hardnakket at det ikke er en røykbome han kaster ut i de taktiske forpostfektningene med Skottland-manager Bertie Vogts. Alle vet jo at alle leser aviser og oversetter fra norsk til engelsk og omvendt. Og derfor svarer han et krystallklart «ja» på spørsmål om tankene er seriøse.

Fordi:

-  Med Steffen Iversen og John Carew på topp får vi to spisser som binder de skotske stopperne, sier Norges landslagstrener. -  Slik kan Ardian Gashi komme bakfra og løpe på alt. Og med Gashi får Steffen flere alternativer.

-  Jeg er veldig fristet til å bruke ham.

Ilderen får skryt

-  Det er godt å ha Ardian rundt seg, sier Steffen Iversen. -  I løpet av høsten i Vålerenga er vi blitt veldig godt kjent med hverandre. Og det er lenge siden vi har fått fram en sånn spiller i norsk fotball.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer