Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Sport

Mer
Min side Logg ut

Coop sponsor for Toppserien:

Ny hovedsponsor gir kvinnefotballen millionløft

Ut 2019.

NY SPONSOR: Dagligvarekjeden Coop går inn som ny hovedsponsor i kvinnenes eliteserie i fotball, Toppserien. Avtalen sikrer kvinnenes fotballsatsing tiltrengte millioner.


Foto: Fredrik Hagen / NTB scanpix
NY SPONSOR: Dagligvarekjeden Coop går inn som ny hovedsponsor i kvinnenes eliteserie i fotball, Toppserien. Avtalen sikrer kvinnenes fotballsatsing tiltrengte millioner. Foto: Fredrik Hagen / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Dagligvarekjeden Coop går inn som ny hovedsponsor i kvinnenes eliteserie i fotball, Toppserien. Avtalen sikrer kvinnenes fotballsatsing tiltrengte millioner.

Sponsoravtalen har en varighet ut 2019 med opsjon på ytterligere to år, men ingen av partene vil si hvor mye avtalen er verdt annet enn at det er snakk om en millionavtale.

– Dette viser igjen at kvinnefotballen er et produkt som mange har tro på. Det betyr mye, sier Hege Jørgensen, daglig leder for serieforeningen for kvinnefotball.

Coop er også hovedsponsor for Eliteserien i fotball, ved siden av å være samarbeidspartner til Norsk toppfotball og delpartner til 1. divisjon menn. Nå toppes fotballsatsingen ved at dagligvarekjeden bli hovedsponsor for den øverste divisjonen i kvinnefotballen.

– Fotball er folkesport nummer én for både stor og små, og vi er stolte av å være med å utvikle norsk bredde- og toppfotball i årene som kommer, sier konsernsjef Geir Inge Stokke.

(NTB)

Lyst til å diskutere?

Besøk Dagbladet debatt!