MMA

Nytt slag i ansiktet

MMA-utøver Kenneth Bergh (31) fikk trøbbel med å kutte vekta. Ingen UFC-debut mot meksikaneren Jorge Gonzalez i Abu Dhabi. Forfølges av problemer.

NEDTUR: Kenneth Bergh må utsette UFC-debuten. Foto: Christian Roth Christensen / Dagbladet
NEDTUR: Kenneth Bergh må utsette UFC-debuten. Foto: Christian Roth Christensen / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Den norske MMA-utøveren Kenneth Bergh får likevel ikke UFC-debuten sin natt til torsdag i Abu Dhabi.

Årsak: Han klarer ikke å gå ned nok i vekt. 31-åringen ble stoppet av legen.

- Kenneth fikk problemer under vektkuttingen. Det begynte å bli vanskelig da det gjensto fem kilo, sier manager Per Meland til Dagbladet.

Bergh, som opererer i vektklassen lett tungvekt, skulle møte meksikaneren Jorge Gonzalez. Det er en fighter med 16 seirer og 5 tap.

De to skulle opprinnelig møtes i California i 2018, men den gang trakk Gonzalez seg. UFC arrangerer stevner i Abu Dhabi på grunn av coronasituasjonen.

- Hvordan reagerer han på at det ikke blir kamp?

- Han er bare utslitt og vil sove. Han er profesjonell og må akseptere det. Det er sånn som skjer og er ikke uvanlig når fightere får utfordringer på kort varsel, sier Meland.

- Det viktigste er å tenke på Kenneths helse. Han prøvde å presse ned nok kilo, men får ta kampen en annen gang. Han har fortsatt tre kamper i kontrakten.

Lett tungvekt i MMA har en grense på 93 kilo. Det var denne grensa Bergh forsøkte å presse seg ned mot.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer