Over 100 millioner hørte Ane Brun under Super Bowl

Brukt i reklamefilm fra bilgigant.

NEW YORK (Dagbladet): Artisten nådde dermed et enormt publikum da General Motors valgte å bruke låta hennes i en reklamefilm under det gigantiske Super Bowl-arrangementet. 

I fjor fulgte 108, 4 millioner TV-seere kampen, og reklamen som vises i pausene, er den mest sette USA. Hvert år konkurrerer derfor de største amerikanske selskapene om å lage de mest spektakulære reklamene.

- Så stolt - Jeg er så stolt! Min sang «Don't Leave» er lydsporet til Chevrolet og American Cancer Societys Super Bowl-reklame 2014. For hvert lille profilbilde på sosiale medier, blir 1 dollar donert til kampen for å kurere kreft, skriver Brun selv på Facebook.

Den prestisjefylte reklamen er ett minutt lang og blir kalt «Life». Den viser hvordan General Motors underselskap Chevrolet støtter  den amerikanske kreftforeningens «Purple Road»-initativ.

Bannlyst reklame I reklamefilmen vises et ungt par som kjører en Silverado pickup mens Bruns låt «Don't Leave», spilles. Den kvinnelige passasjeren, som har overlevd kreft, ser ut av vinduet mot soloppgangen og smiler mens hun griper hånda til sin mannlige venn.

I fjor ble blant annet en reklame fra GoDaddy hvor en vakker modell kliner med en nerd den store snakkisen. I år ble en reklame fra brusmaskinprodusenten Sodastream med den kjente Hollywood-stjerna Scarlett Johansson bannlyst av TV-selskapet Fox.

I AMERIKANSK REKLAME: Musikken til den norske artisten Ane Brun ble brukt under Super Bowl. Foto: Lars Eivind Bones / Dagbladet
I AMERIKANSK REKLAME: Musikken til den norske artisten Ane Brun ble brukt under Super Bowl. Foto: Lars Eivind Bones / Dagbladet Vis mer