Henrik Kristoffersen-saken

Pappa Kristoffersen tordnet

Sponsorsjefen i Telenor, Petter Svendsen, sa i Oslo tingrett torsdag at selskapet ikke var motvillige til å la Henrik Kristoffersen få bytte hjelmsponsor.

I RETTEN: Henrik Kristoffersen har gått til sak mot Norges Skiforbund. Foto: NTB scanpix
I RETTEN: Henrik Kristoffersen har gått til sak mot Norges Skiforbund. Foto: NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

I rettssal 250 fortsatte sponsorstriden mellom Kristoffersen og Norges Skiforbund på tredje dagen torsdag. Og det ble temperatur i salen da alpinstjernens far og manager, Lars Kristoffersen, inntok vitneboksen.

Da kom det tydelig fram at Kristoffersen-familien ikke var fornøyd med skiforbundets tilbud til sønnen, spesielt ikke på spørsmålet om fysioterapi

- Det er snakk om å bli best i verden. Selv et 3. divisjonslag i fotball har bedre tilgang til medisinsk personell enn det teknikklaget i verdenscupen for herrer har. Det er ikke en standard som er akseptabel, sa Lars Kristoffersen.

- Er det urimelig å stille krav om en fysioterapeut til stede på en trening i bakken på verdenscupnivå? Når det er snakk om å bli best i verden?, tordnet pappa Kristoffersen videre.

Minimumskrav

Onsdag la sønnen, Henrik Kristoffersen, fram en liste over 16 dager han hadde notert at det ikke var fysioterapeut til stede for ham. Faren ble tydelig irritert da skiforbudets advokat Per Andreas Bjørgan stilte spørsmål om det var hans karakteristikk av «ikke til stede».

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer