(Dagbladet.no): En 29 år gammel dansk supporter pådro seg hele nasjonens vrede da han angrep dommer Herbert Fandel, og sørget for at Sverige ble tilkjent en 3-0-seier i Parken 2. juni.
Alvoret i situasjonen ble raskt snudd til galgenhumor.
Relativt tidlig dukket det opp et internettspill hvor man måtte redde dommer Fandel fra å bli tatt av «fotballfjolset» - som 29-åringen populært kalles i Danmark.
Nå har annonsørene innsett det kommersielle potensialet i tilskuerskandalen. Den danske reiseportalen Travelmarket har laget en reklameparodi på dommerangrepet.
Over 165 000 har i skrivende stund sett filmen - som dermed trygt kan kalles en suksess
Administrerende direktør i Travelmarket A/S, Ole Stouby, har ikke dårlig samvittighet for at selskapet tjener penger på en manns ulykkelige skjebne.
«Vi kan ikke endre på handlingen som fjolset gjorde, men kan vi få folk til å trekke på smilebåndet - ja, da har vi oppnådd det vi ville. Vi mener derfor ikke på noen måte at vi henger personen ytterligere ut enn det han selv har gjort. Vi vet at vår film er på grensen, men det er også meningen.» skriver Stouby på selskapets hjemmeside.
Overfor Ekstra Bladet forsikrer han at de negative reaksjonene er klart i mindretall.
- Vi har bare mottatt tre negative reaksjoner på filmen, mens alle andre har uttrykt begeistring, sier han.
Din mening: Driver Travelmarket rovdrift på 29-åringen som stormet banen - eller får han som fortjent?