Rekdal: - Var ikke nervøs

Det var en kald og rolig Kjetil Rekdal som møtte pressen en snau halvtime etter at han hadde sendt Norge til himmels, og til åttedelsfinale, med sitt straffespark som ga 2-1-seier over Brasil. Han hevder at han ikke var nervøs før han tok straffen heller.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

- Nei, jeg var ikke det. Jeg hadde tenkt på en slik situasjon før vi dro til kampen. Nå i ettertid tenker jeg vel mer på hva det betydde, sa han.

Han hadde ikke bestemt seg for hvilket hjørne han skulle skyte i.

- Det gjør jeg alltid i tilløpet, men keeperen sto ganske lenge stille. Da var det bare å dra til skikkelig, sa matchvinneren som påførte Brasil det tredje tapet i VM-sluttspill de siste 20 årene.

Det var verdensmesterens første tap i gruppespillet siden 1966.

Ganske stort- Dette er ganske stort, og det var fullt fortjent. Brasil fikk jo ikke sjanser mot oss. Vi visste at Marokko ledet 1-0 ved pause, og så fikk vi høre at det sto 2-0. Da var det bare å ta større og større sjanser, sa han.Han ville ikke være med på at kampen var en personlig revansj etter to svake kamper og mye kritikk.- Jeg tenker ikke slik. Når vi får ting til å sitte så er vi et godt lag. I dag var vi et fantastisk lag. At det går dårlig av og til må man ta med seg. Og alt var ikke perfekt i dag heller.

Nytt offer?

Norge brukte starten på kampen til å la det defensive fundamentet sette seg. - Vi fokuserte på at det måtte sitte fra start, og så fikk vi heller bygge oss inn i kampen, sa Rekdal.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer