Ronaldo-filmen slaktes i internasjonal presse: - Hvorfor eksisterer denne filmen?

Mener han virker selvopptatt.

(Dagbladet): Denne uka hadde dokumentaren om Cristiano Ronaldo (30) verdenspremiere i London.

Dokumentaren gir et unikt innblikk i superstjernas privatliv. I en periode på 14 måneder har portugiseren blitt fulgt av et kamerateam, som har hatt tilgang til verdensstjernens innerste sirkel.

Men til tross for det grundige arbeidet, slaktes nå filmen i verdenspressen.

Slaktes Selv om filmskaperne har fått adgang til Ronaldos nærmeste, er helhetsinntykket at Ronaldo fremstår som en fyr som døgnet rundt er opptatt av seg selv og imaget sitt, skriver danske Berlingske Tidende.

«Mer enn noensinne får man inntrykk av at Ronaldo er en type fyr som roper sitt eget navn når han har sex,» skriver The Guardian.

«Ronaldo ønsker å bli fremstilt som en alminnelig fyr med en enkel drøm. Men alminnelige fotballfans, som er de eneste som vil like denne filmen, vil ha vanskeligheter med å identifisere seg med det. Det setter i en så fanatsik grad personlige seirer foran laget», skriver Goal.

3,45 minutter i baris SB Nation mener filmen kunne vært kjempebra, men istedenfor framstår den som ren reklame:

«Det viktigste spørsmålet her er: Hvorfor? Hvorfor eksisterer egentlig denne filmen?»

Wall Street Journal har gått grundigere til verks: De har satt seg ned og tatt tiden på forskjellige hendelser i filmen.

Blant annet har de kommet frem til at i løpet av den halvannen timen filmen varer, opptrer han i «baris» i til sammen tre minutter og 45 sekunder. «Erkerival» Lionel Messi dukker opp på skjermen i til sammen drøye to minutter, mens navnet hans nevnes av Ronaldo tre ganger. 19 sekunder er satt av til Manchester United.