Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Sport

Mer
Min side Logg ut

Ronaldo tok kontakt etter tennisstjernas undertøysbilder

Historien bak suksessen.

(Dagbladet): Cristiano Ronaldo (29) regnes som en av verdens aller beste fotballspillere - men Real Madrid-stjerna markerer seg også utfor fotballbanen.

Gjennom sitt klesmerke CR7 selger han undertøy som varmt hvetebrød. CR7-undertøyet lages av den danske produsenten JBS - og ifølge JBS-direktør Morten Alstrup kan selskapet takke tennisstjerna Caroline Wozniacki (24) for at de fikk Ronaldo på kroken.

- Wozniacki er en av årsakene til at vi har fått tak i Ronaldo. Han hadde sett hvordan Caroline våget å vise seg i undertøyet vi hadde laget til henne og han likte det. Det gikk verden rundt at en tennisstjerne viste seg i noe sånt, sier Alstrup til Ekstra Bladet.

Direktøren fortsetter:

- Så Ronaldo spurte oss om vi var interesserte i et samarbeid, sier Alstrup.

Droppet Ronaldo-samarbeidet har vært en suksess for danskene som har doblet omsetningen til 400 millioner danske kroner. De selger også tøy i 55 land - mot seks tidligere.

Ronaldo startet sin undertøyskolleksjon i 2013 - og ironisk nok har superstjernas klær ført til at JBS og Wozniacki må avslutte samarbeidet i 2015.

- CR7 er blitt langt, langt større enn vi drømte om, sier Alstrup.

Wozniacki har nå et samarbeid med giganten Adidas, som har muligheten til å lage sports-bh og truser med bred kant. Noe som ikke JBS har mulighet til.

- Sexy Danske Wozniacki er tidligere verdensener i tennis. Hun laget sin egen kleskolleksjon i 2012 og slapp samtidig en video for å reklamere for merket.

POSERER: Caroline Wozniacki poserer i en egen reklamefilm for sitt undertøysmerke. Se video øverst i artikkelen.
POSERER: Caroline Wozniacki poserer i en egen reklamefilm for sitt undertøysmerke. Se video øverst i artikkelen. Vis mer

Merket fikk navnet «This is me» eller «Dette er meg».

- Det er veldig viktig for meg å ha på meg godt undertøy. Det er bare viktig at det er komfortabelt, at det ser fint ut og at det matcher klærne. At det får deg til å føle deg feminim og sexy, sier hun i videoen.

- Å få ha navnet mitt på et undertøysmerke er bare fantastisk, legger hun til.

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media