Ronaldo tok kontakt etter tennisstjernas undertøysbilder

Historien bak suksessen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Cristiano Ronaldo (29) regnes som en av verdens aller beste fotballspillere - men Real Madrid-stjerna markerer seg også utfor fotballbanen.

Gjennom sitt klesmerke CR7 selger han undertøy som varmt hvetebrød. CR7-undertøyet lages av den danske produsenten JBS - og ifølge JBS-direktør Morten Alstrup kan selskapet takke tennisstjerna Caroline Wozniacki (24) for at de fikk Ronaldo på kroken.

- Wozniacki er en av årsakene til at vi har fått tak i Ronaldo. Han hadde sett hvordan Caroline våget å vise seg i undertøyet vi hadde laget til henne og han likte det. Det gikk verden rundt at en tennisstjerne viste seg i noe sånt, sier Alstrup til Ekstra Bladet.

Direktøren fortsetter:

- Så Ronaldo spurte oss om vi var interesserte i et samarbeid, sier Alstrup.

Droppet Ronaldo-samarbeidet har vært en suksess for danskene som har doblet omsetningen til 400 millioner danske kroner. De selger også tøy i 55 land - mot seks tidligere.

Ronaldo startet sin undertøyskolleksjon i 2013 - og ironisk nok har superstjernas klær ført til at JBS og Wozniacki må avslutte samarbeidet i 2015.

- CR7 er blitt langt, langt større enn vi drømte om, sier Alstrup.

Wozniacki har nå et samarbeid med giganten Adidas, som har muligheten til å lage sports-bh og truser med bred kant. Noe som ikke JBS har mulighet til.

- Sexy Danske Wozniacki er tidligere verdensener i tennis. Hun laget sin egen kleskolleksjon i 2012 og slapp samtidig en video for å reklamere for merket.

POSERER: Caroline Wozniacki poserer i en egen reklamefilm for sitt undertøysmerke. Se video øverst i artikkelen.
POSERER: Caroline Wozniacki poserer i en egen reklamefilm for sitt undertøysmerke. Se video øverst i artikkelen. Vis mer

Merket fikk navnet «This is me» eller «Dette er meg».

- Det er veldig viktig for meg å ha på meg godt undertøy. Det er bare viktig at det er komfortabelt, at det ser fint ut og at det matcher klærne. At det får deg til å føle deg feminim og sexy, sier hun i videoen.

- Å få ha navnet mitt på et undertøysmerke er bare fantastisk, legger hun til.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer