Salgssvikt for Kjus'ern

Kleskolleksjonen til alpinstjernen Lasse Kjus er ikke blitt noen suksess.

Til tross for salg i eksklusive forretninger over store deler av verden kunne ikke Odlo notere en større omsetning for Kjus-klærne enn fem til sju millioner kroner, skriver Dagens Næringsliv.

Debuten på det knallharde markedet for alpinbekledning ble altså ingen ubetinget suksess fro Kjus'ern. Etterspørslen er totalt sett lav, og flere markeder synes allerede tapt for alpinstjernen og det sveitsiske firmaet som eier merkenavnet til Kjus-kolleksjonen.

- Vi lanserte kolleksjonen midt i sportsbransjens innkjøpsperiode. Neste vinter er første sesongen der vi er skikkelig forberedt. Prognosene tilsier en firedobling av omsetningen, sier Kjus-ansvarlig hos Odlo i Sveits, Diethelm Serena til Dagens Næringsliv.

Det er klart at kolleksjonen til Lasse Kjus skal selges i 13 land til vinteren.

(NTB)