Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Sport

Mer
Min side Logg ut

Saxo Bank og Tinkoff avslutter samarbeidet

Forlenger ikke.

MISTER SPONSOR: Saxo Bank forlenger ikke avtalen med Tinkoff Sport om sykkellaget Tinkoff-Saxo. Foto: AFP PHOTO / KENZO TRIBOUILLARD
MISTER SPONSOR: Saxo Bank forlenger ikke avtalen med Tinkoff Sport om sykkellaget Tinkoff-Saxo. Foto: AFP PHOTO / KENZO TRIBOUILLARD Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(procycling.no) - Det har vært et stort privilegium å samarbeide med laget over de siste åtte sesongene, og vi er utrolig stolte over all suksessen vi har hatt og det vi har oppnådd i perioden, sier de administrerende direktørene i investeringsbanken, Lars Seier Christensen og Kim Fournais ifølge dansk TV 2.
Har forhandlet
Lars Seier Christensen er den av de to som har vært tettest på laget, og Seier Christensen har vært klar på at dere involvering i laget på mange måter var avhengige av Bjarne Riis.Riis ble suspendert og senere avskjediget av Tinkov tidlig i 2015-sesongen.

Les også: Tinkov suspenderer Bjarne Riis

Christensen og Tinkov skal likevel, ifølge dansk TV 2, ha forhandlet om en ny sponsoravtale med laget uten å komme til enighet. 

- Vi vil gjerne takke det nåværende laget og heltene fra tidligere sesonger. Fra Bjarne Riis over til Alberto Contador, Peter Sagan, Schleck-brødrene, Fabian Cancellara, Carlos Sastre til Matti Breschel Chris Anker Sørenser og alle de andre ryttere, som med hardt arbeid og dedikasjon har løftet laget og merkevaren i Danmark og globalt, sier duoen i Saxo bank.

Hjørnestein

Christensen og Fournais takker Oleg Tinkov og ledelsen av laget for partnerskapet og avslutningen av året sammen. Duoen omtaler sykkellaget som hjørnesteinen i oppbygningen av merkevaren Saxo Bank, en investeringsbank med 26 filialer rundt om i verden.

- Fremover vil vi fortsette å støtte idrett på høyt nivå, sier Christensen og Fournais og legger til.— Som alltid vil potensielle sponsoravtaler avhenge av forretningspotensial, resultater og merkevareverdi.

Instagram Følg @dagbladet.no på Instagram

Lyst til å diskutere?

Besøk Dagbladet debatt!