Se Solskjær-mål på mobilen

Manchester Uniteds nye sponsoravtale sikrer 400 millioner kroner til klubbkassa. United-fansen jubler også over avtalen. Snart kan de se lagets scoringer på mobilen.

Telekommunikasjonsselskapet Vodafone har tegnet sponsorkontrakt med Manchester United. For den nette summen av 400 millioner vil selskapets logo pryde United-drakta i de neste fire årene. I tillegg til å mate Uniteds klubbkasse med engelske pund vil selskapet også tilby United-fansen tekst- og videomeldinger om laget og klubben via mobiltelefoner og trådløs internettservice.

Fra 2003/2004 varsler telegiganten at det vi finnes teknologi som gjør det mulig å sende bilder og videoklipp gjennom mobinettet. Fansen vil da kunne se høydepunkter fra lagets kamper og arkivere sine favorittscoringer på mobilen.

- Gjennom denne avtalen kan vi tilby United-fans rundt om i verden den beste service. Uansett hvor fansen befinner seg vil de få med seg siste nytt om laget, sier Uniteds visedirektør Peter Kenyon.

Kontrakten er den største og beste som trolig noen gang er inngått i internasjonal fotball. Verdien på Manchester United-aksjene steg med 2,8 prosent straks nyheten om sponsorkontrakten ble kjent.

MOBIL-JUBEL: I framtida kan du se jubelscener som dette på mobilen.