Seinfeld gjør TV-comeback under Super Bowl

I verdens dyreste reklamepause tilbyr komikeren «The Soup Nazi».

(Dagbladet): Jerry Seinfeld tunerer for tiden som stand up-komiker, men gjør likevel et lite TV-comeback under søndagens Super Bowl mellom New York Giants og New England Patriots.

I reklamepausen dukker komikeren opp i en reklame for Hondas nye superbil Acura, som vil bli lansert i løpet av de nærmeste årene. I reklamefilmen ser vi bilentusiasten Jerry Seinfeld bestille en Acura, bare for å få beskjed om at han er nummer to i køen. Seinfeld bruker deretter alle triks i boka for å snike seg plass først i køen.

Seinfeld tilbyr legendariske «The Soup Nazi», mens han snerrer «Jeg eier alle karakterene». Videre har Seinfeld sporet opp den siste gjenlevende «munchkin», dvergene som spilte i Hollywood-klassikeren The Wizard of Oz fra 1939.

Til slutt virker det som Seinfeld har klart å overbevise mannen som befinner seg først i køen om å overlate plassen sin, men så kommer talk show-kongen Jay Leno flyvende i et ekornkostyme og kaprer den.

Reklamepausene under Super Bowl
kostet i fjor i snitt tre millioner dollar for 30 sekunder. Reklamen på nesten to minutter vil dermed koste nærmere 70 millioner kroner å sende, i tillegg til at den helt sikkert vil bli sendt i kortere versjoner.

Hva Honda betalte for å få Seinfeld til å gjøre TV-comeback er ikke kjent, men hvis prisen for hva Seinfeld tar for stand up-showne sine er veiledende, var det svinedyrt.

Den nye reklamefilmen ble lansert i går og har allerede nesten fire millioner visninger på YouTube.