Sist Hauge forhandlet om fotballrettighetene, ble det bråk. Nå har NFF hyret ham igjen

- De skal selvfølgelig være med i salgsprosessen.

BISTÅR NFF OG FOTBALLMEDIA: Rune Hauge skal bidra i forhandlingene om fotballrettighetene.

Foto: Tore Ulrik Bratland / Dagbladet
BISTÅR NFF OG FOTBALLMEDIA: Rune Hauge skal bidra i forhandlingene om fotballrettighetene. Foto: Tore Ulrik Bratland / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Det ble bråk da Rune Hauge tjente 100 millioner kroner på å selge TV-rettighetene for eliteserien i 2005. Nå skal fotballagenten igjen bidra til å selge nye rettigheter.

TV 2 har etter oppkjøpet av C More sikret retten til å sende norsk klubbfotball ut 2016. Men allerede i høst er det ventet at TV-rettighetene fra og med 2017-sesongen blir solgt.

Fotball Media, som er eid av Norges Fotballforbund (NFF) og Norsk Toppfotball (NTF), har jobben med å selge rettighetene. Lørdag skriver Dagens Næringsliv at Fotball Media har hyret inn Profile Partners, eid av Hauge, til å bistå med salget.

Rekordhonorar - De skal selvfølgelig være med i salgsprosessen, men vi setter ikke dette 100 prosent ut til Profile Partners. Det er et samarbeid hvor vi kjøper inn deres kompetanse og erfaring, og ønsker å bruke den til å utvikle medieproduktene, sier daglig leder Knut Kristvang i Fotball Media til Dagens Næringsliv.

Sist Fotball Media solgte rettighetene ble det bråk i ettertid. CMore kjøpte da rettighetene før TV 2, som var daværende rettighetshaver, fikk komme på banen. Nå er situasjonen annerledes ettersom TV 2 tidligere i år kjøpte CMore og dermed tok over fotballrettighetene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer