(Dagbladet): Magnus Carlsen skal forsvare verdensmestertittelen i sjakk i november 2018 i London.
I mars avholdes det en turnering for å bestemme hvem som får utfordre nordmannen.
I den anledning har World Chess designet en logo for å promotere mesterskapet.
- Nei, det er ikke kødd, skriver den internasjonale stormesteren David Smerdon på Twitter.

Kunstig intelligens møtte verdens beste sjakkcomputer timer etter å ha lært sjakk. Det ble et blodbad
- Kontroversielt og trendy
Logoen viser to personer sittende i en saksestilling med et sjakkbrett mellom hverandre.
- Designet for World Chess Championship 2018 er kontroversielt og trendy, akkurat som arrangørbyen, skriver World Chess om designet.
Kanskje litt for trendy, mener noen.
- World Championship-logoen. Er den egnet for å promotere sjakken til barn, spør Susan Polgar, som har vunnet OL og VM tidligere, på Twitter.
Hun skriver videre at over femti prosent av sjakkspillere er barn, og at logoen neppe kan brukes til markedsføring på skolen.
Får støtte
Der noen mener at logoen ser heller ut til å promotere et Kama Sutra-produkt, mener andre at den ikke er så ille.
- Folk ler åpent om den. Men helt seriøst, jeg må si at den har vokst på meg, sier David Kramaley, som driver sjakknettstedet Chessable, til The Telegraph.
- Jeg liker den. Den minner meg om logoen som ble designet da jeg var involvert i å bruke sjakk for å markedsføre Viagra. Jeg tuller ikke. Det het Uprima, skriver The Telegraphs sjakkorrespondent Malcolm Pein på Twitter.
