Therese Johaug

Skremt av Johaug-lår

De svenske skikometene Frida Karlsson (21) og Linn Svahn (20) sperrer opp øynene over Therese Johaugs problemer på seinsommeren.

HOVNE BEIN: Therese Johaug gikk på en smell i sommer, og nå forteller hun hvor ille det var. Reporter/video: Øyvind Godø / Kristoffer Løkås Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Den mye omtalte overbelastningen til Therese Johaug har fått de svenske langrennsessene til å sperre opp øynene.

Det faktum at Johaug - som hun røpte overfor Dagbladet og som du kan se i videoen over - hovnet opp lårene og fikk tre liter væske i beina, vekker oppsikt hos 32-åringens svenske rivaler.

- Oi! responderer Linn Svahn, forrige sesongs verdensener i sprintlangrenn, når Expressen gjenforteller innholdet i Dagbladets Johaug-intervju fra september.

- Har du selv oppnådd noe liknende?

- At beina hovner opp med flere liter væske? Nei, det har jeg ikke hørt om tidligere engang. Og det vil jeg ikke oppleve heller.

Svahn vet hva hun ville gjort i samme situasjon.

- Om det hadde skjedde meg, hadde jeg faktisk valgt å punktere de der beina og fått ut vannet, sier 20-åringen til Expressen og påpeker at hun skal ta lærdom av Johaugs feil:

- Jeg skal nok holde meg unna lange fjellturer og så sitte ett døgn i en bil i strekk etterpå. Da slipper jeg nok å havne i den situasjonen, sier den svenske sprintstjerna, med henvisning til Johaugs lange fjelltur i Lofoten som ble etterfulgt av en enda lenger biltur med smertefull sittestilling.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer