Slik føles det å bli rundlurt av Ronaldo

Nærmere stjernene enn dette kommer du neppe.

(Dagbladet.no): Arsenal sies å være blant de beste i klassen innenfor talentutvikling. Mye av æren har Arsene Wenger, som blant annet reiste ens ærend til Haugesund i fjor for å overtale Håvard Nordtveit til å komme til London.

I Nikes stjernespekkede nye reklamefilm - regissert av Madonnas ektemann Guy Ritchie - foregår handlingen gjennom øynene til en unggutt som blir oppdaget av Wenger under en ungdomskamp.

Det begynner brutalt, og du får en smakebit på hvordan forsvarsspillerne har det når Cristiano Ronaldo er i det lekne hjørnet.

Men motgangen varer ikke lenge.

I neste kamp mot Inter omsetter du en silkepasning fra Cesc Fabregas i scoring - og blir overfalt av jublende lagkamerater. Overfalt blir du også av Marco Materazzi, etter hvert også av hylende jenter og autografjegere.

- Vi følger hele reisen, hvordan en fotballstjerne blir født. Alt sees fra spillerens perspektiv, sier han ifølge The Sun.

Filmen Ritchie kanskje er mest kjent for er «Lock, Stock and Two Smoking Barrels». I den filmen medvirker blant annet fotballpøbelen Vinnie Jones.

Denne gangen hadde Ritchie å gjøre med triveligere karer.

Slik føles det å bli rundlurt av Ronaldo

- Fotballspillerne vi jobbet med var veldig hyggelige karer. Spesielt Cristiano Ronaldo var en fin type. Ruud van Nistelrooy spilte fotball med sønnen min i 20 minutter, noe som gjorde ham veldig glad, sier Ritchie.

Nike og Adidas har lang tradisjon for bruke mye penger og ressurser på fotballreklamene sine. Tidligere i år samlet Dagbladet.no et knippe av de beste og morsomste av dem.

Saken finner du HER.