(Dagbladet):Eugenie Bouchard (19) har tatt tennisverdenen med storm. Den kanadiske tenåringen slo seg fram til en semifinale i Australian Open,som hun tapte mot kinesiske Li Na.
Og etterpå liret hun av seg sin drømmedate:
- Det må være Justin Bieber.
Ny superstjerne Sitater som dette har gitt Bouchard en haug av sponsorere på slep. Hun har også fått sin egen supportergruppe: «the Genie Army», som merkelig nok inneholder flest mannlige fans.
Bouchard har gitt sponsorene hakeslepp. Mange tror hun kommer til å ta over tronen til Maria Sjarapova (tjente 29 millioner dollar i 2013) og bli den nye tennis-baben i årene som kommer.
- Hun har personligheten, spillet og hun ser bra ut. I tillegg snakker hun både engelsk og fransk. Det betyr fans både i Australia og Frankrike elsker henne. Hun er veldig sjelden, for å si det på den måten, forteller hennes agent Sam Duvall til The Age.
Lokale sponsorer Fortsatt er det en stor forskjell i de to rivalenes sponsorer.
Der Sjarapova er sponset av eksklusive merker som Porsche, Samsung, Tag Heuer, Nike, Evian, Head og Cole Haan, har den kanadiske jenta en vei å gå.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger