(Dagbladet): Søndag 18. september, Telenor Arena, Stabæk - Odd (1-3).
Stabæk opplyste om antall solgte billetter: 5852.
Dagbladet fotograferte og talte tilskuerne før avspark 2.omgang: 1159, ekskludert de som var på VIP og de som fremdeles var ute fra pausen.
Mandag fikk vi dette tilskuertallet via tellemaskiner fra Stabæks daglige leder. Han opplyste om: 3400 på tribunen.
Årets Tippeliga sliter med å dra publikum til kampene. Samtidig er tilskuertallet som oppgis på kamp antall solgte billetter og ikke det antallet som faktisk har møtt opp.
Gapet mellom de to tallene er til tider ganske stort.
Praksisen med å opplyse om solgte billetter har vært ført av alle tippeligaklubbene i flere år, foruten Vålerenga, som begynte med det for først to år siden.
- Momsreglene bestemmer Administrerende direktør i Norsk toppfotball Niels Røine forklarer at årsaken til at dette tallet oppgis, er knyttet til momsregler.
- Grunnen til det er veldig enkel. Momsreglene er slik at vi må oppgi ett tall og det er solgte billetter. Både de som har sesongbilletter og de som har kjøpt billetter til en enkelt kamp. Og så er det opp til de som har sesongbilletter om de vil bruke dem eller ikke, sier Røine og legger til:
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger