Stjernene skal ta tilbake fotballen fra tegnefilmkloner, og Adriana Lima forteller deg hva som er ekte fotball

Slik konkurrerer selskapene om oppmerksomheten din under VM.

(Dagbladet): I morgen starter fotball-VM i Brasil, og det er forventet at mange fotballfans over hele verden vil benke seg foran TVen i de neste fire ukene.

Rekordtall Under VM i Sør-Afrika for fire år siden så i snitt 188 millioner hver kamp, mens 3.2 milliarder mennesker så minst ett minutt, og det er forventet at enda flere vil se kampene fra mesterskapet i Brasil.

Det åpner for store muligheter for alle selskapene som ønsker å promotere seg selv og sine produkter, og flere av verdens aller største selskaper har laget egne VM-reklamer.

Nike har laget to store reklamer hvor de bruker noen av verdens største VM-stjerner som trekkplaster.

I tegnefilmen The Last Game som ble lansert denne uka får vi se hvordan fotballstjernene har blitt utspilt av kloner, og må få seg andre jobber. Neymar jobber som frisør, Rooney jobber som fisker, og Cristiano Ronaldo som en levende utstillingsdukke.

Brasils tidligere fotballhelt Ronaldo bestemmer seg for å gjøre noe med det, og henter inn stjernene så de kan ta tilbake fotballen.

Brasils supermodell Også bilmerket KIA har laget egne reklamer, med den brasilianske supermodellen Adriana Lima. Hun prøver å overbevise et amerikansk fotballag og andre sportsfan om at det er fotball som gjelder den neste måneden.

Beats by Dre lager hodetelefoner, og har laget en reklamefilm som viser hvordan stjernene forbereder seg til VM, med Neymar i hovedrollen.

Adidas har laget en reklamefilm som viser Zinedine Zidane, David Beckham, Gareth Bale og Lucas Moura som spiller fotball i huset til Beckham.

I en undersøkelse blant amerikanske fotballfans sier 54 prosent at de kommer til å støtte de selskapene og merkene som sponser deres favorittlag - og spiller, skriver mashable.com.