Stjerneovergangen som gikk helt under radaren: «Raskt og sjokkerende»

Etter 12 måneder med kontakt mellom Monaco og Liverpool, ble Fabinho (24) offisielt klar for de røde. Det var det få som visste.

PLUTSELIG KLAR: Som lyn fra klar himmel ble Fabinho klar for Liverpool. Foto: Liverpool FC
PLUTSELIG KLAR: Som lyn fra klar himmel ble Fabinho klar for Liverpool. Foto: Liverpool FC Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Litt over en time etter at franske RMC først meldte at Liverpool og Monaco diskuterte en overgang for brasilianske Fabinho, meldte Liverpool på sine offisielle hjemmesider at han var klar for klubben.

Lokalavisa Liverpool Echo skriver at det er en «rask og sjokkerende overgang», som kommer bare to dager etter 1-3-tapet mot Real Madrid i Champions League-finalen.

Fabinho har skrevet under på en femårskontrakt med Liverpool og slutter seg til klubben 1. juli.

Det hører med til sjeldenhetene at spillere i denne størrelsesorden (Fabinho har en prislapp på rundt 480 millioner kroner) går så til de grader under radaren på journalister.

Tidligere var det ofte slik at spillere ble presentert ut av det blå, men i en stadig mer moderne tid, blant annet med sosiale medier, skjer det ikke ofte lenger. Som regel er det dårlig bevarte hemmeligheter når en overgang bekreftes.

Etter at RMC meldte om forhandlingene mellom de to klubbene i går kveld, begynte journalistene som føler Liverpool tettest sakte, men sikkert å melde at de røde hadde jobbet med overgangen i stillhet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer