Therese Johaug er blitt sponsor for tre lagvenninner

Og flere er på vei.

PÅ REKLAMEJOBB: Therese Johaug har gått inn som hanskesponsor for Martine Ek Hagen (t.v.) og Celine Brun-Lie. Slikt blir det reklamefotografering av. Foto: Tormod Brenna
PÅ REKLAMEJOBB: Therese Johaug har gått inn som hanskesponsor for Martine Ek Hagen (t.v.) og Celine Brun-Lie. Slikt blir det reklamefotografering av. Foto: Tormod Brenna Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Sist vinter gikk Therese Johaug på markedet med egen-designede hansker. I år er kolleksjonen utvidet, og det er også satsingen.

For å etablere merkenavnet Johaug skikkelig, tar Therese en god, gammel metode i bruk. Gjennom firmaet som står bak Johaug-kolleksjonen, Small Nordic, har hun tegnet sponsoravtaler med landslagsløperne Celine Brun-Lie, Martine Ek Hagen og nykommeren Kathrine Harsem.

I går kveld var hele gjengen samlet til reklamefotogering i Oslo.

Satser stort - Vi vil jo etablere varemerket Johaug best mulig i markedet, sier daglig leder Jon Inge Gullikstad til Dagbladet.

Han sier seg fornøyd med utviklingen på interessen for - og omsetningen av -Johaug-hansker siden den spede starten i 2012.

- Ja, det går rette veien. Til vinteren er vi i 600 forskjellige butikker og vi har bestillinger på femti prosent mer enn forrige vinter, sier han.

- Du sa en gang at målet var at Johaugs barnebarn skulle kunne leve av dette merkenavnet, mener du fortsatt det?

- Ja, det gjør jeg, sier Gullikstad, som i sin tid byge opp Ulvang-varemerket.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.