- Tidenes avtale i Norway Cup

- Den største sponsoravtalen i Norway Cups historie og en drøm for norsk breddeidrett, sier generalsekretær Frode Kyvåg om den treårige samarbeidsavtalen som gjør Coop til hovedsponsor for verdens største fotballturnering.

Coop bidrar med mellom tre og fire millioner kroner i direkte støtte til 250- 300 klubblag landet rundt. De 247 samvirkelagene skal selv plukke ut ett eller flere fotballag fra sitt nærområde, og gi dem tilskudd til Norway Cup-deltakelse.

- Foruten direkte støtte på tre til fire millioner, gir avtalen oss unike leveringsbetingelser for store deler av innkjøpene. Avtalen er noe av det største næringslivet har gjort mot breddeidretten i Norge, sier en strålende fornøyd Frode Kyvåg til Dagbladet.

- Best og billigst

- 1250 lag med nærmere 25 000 jenter og gutter deltar i årets Norway Cup.

- Interessen er i ferd med å eksplodere. Parallelt med alle henvendelsene, har vi i løpet av de siste månedene tegnet sponsoravtaler for mellom 10 og 11 millioner. Halvparten i kontanter, halvparten i byttetjenester. Det gjør at vi ikke bare er best, men også billigst, sier Frode Kyvåg.

Avtalen mener han er et bevis på at næringslivet satser stadig mer på bredde - framfor toppidrett.

- Barne- og ungdomsidretten er tuftet på dugnadsinnsats, og drives i hver eneste krok av landet. Massevis av lag vil konkurrere om å bli Coops Norway Cup-representanter. For oss er det viktig at lag fra hele landet har mulighet til å delta i turneringen, sier Frode Kyvåg.

Felles verdier

- I tillegg til involvering, står Norway Cup for en del andre verdier vi ønsker å identifisere oss med. Blant annet antivold og fargerikt fellesskap, sier Coops informasjonsdirektør, Bjørn V. Kløvstad, til Dagbladet.

FORNØYD: Norway Cup-general Frode Kyvåg er veldig fornøyd med tidenes største sponsoravtale i Norway Cup.