Tiger Woods, Cameron Diaz og Maria Sjarapova har gjort det

Nå gjør Therese Johaug (24) det også.

KLOKKEMODELL: - Dette er mer enn ei klokke, det er et smykke som du har livet ut, sier Therese Johaug om klokkemerket TAG Heuer, som hun nå har gjort en avtale med. Foto: TAG Heuer
KLOKKEMODELL: - Dette er mer enn ei klokke, det er et smykke som du har livet ut, sier Therese Johaug om klokkemerket TAG Heuer, som hun nå har gjort en avtale med. Foto: TAG HeuerVis mer

Det eksklusive klokkemerket TAG Heuer har nemlig knyttet til seg den norske skistjerna i stallen sin via sin norske importør, Nortime AS.
 
Den sveitsiske klokkeprodusenten har en over 150 år lang historie, og påberoper seg på hjemmesiden noe av æren for at Sveits forbindes med urmakertradisjon av ypperste kvalitet.

Klokkene er ikke akkurat av de billigste du får kjøpt. Men Therese Johaug er likevel ikke redd for å bli oppfattet som luksusorientert.

- Jeg er nok fortsatt ei  ganske jordnær jente. Men jeg skal innrømme at jeg har sans for kvalitet  og perfeksjonisme. Det er det jeg etterstreber selv, og det er det jeg først og fremst ser i disse produktene, sier Therese til Dagbladet.

- Dette er mer enn ei klokke, det er et smykke som du har livet ut, sier hun.

Sporty image TAG Heuer har en lang historie i å sponse store idrettsstjerner, og satser bevisst på et sporty image. Golfstjernen Suzann Pettersen er an av mange store idrettsstjerner som har vært sponset av selskapet.

- Det er selvsagt smigrende at jeg får en slik forespørsel. Det er et stort og anerkjent internasjonalt selskap med lange tradisjoner på å sponse idrettsutøvere. At en norsk langrennsløper blir spurt om et slikt oppdrag er smigrende, sier Johaug.

Smigeren er gjensidig:

- Vi er stolte av å inngå en avtale med Therese Johaug, hun står for de samme grunnverdier som TAG Heuer. Ikke bare et inderlig lidenskap og dedikasjon til sin profesjon, men hun representerer også en naturlig glamour og eleganse. Dette reflekteres i hennes valg av accessoirer. Hun var dermed et naturlig valg for oss. Med Therese Johaug, som med TAG Heuer, er stil og substans uløselig koplet sammen, sier Liselott Fein managing director i Nortime.

Slutt på modelljobbing Avtalen med TAG Heuer er ikke spesielt arbeidskrevende for Therese. Dessuten er det  den eneste nye avtalen hun har sagt ja til etter nok en jubelvinter.

Følger du nøye med, har du sikkert registrert at det har vært lite Johaug både på TV og i ukebladene så langt i sommer.

- Det er helt bevisst, sier manager Jørn Ernst.

- Vi har fortsatt mange forespørsler både om sponsoravtaler,  deltagelse i TV-programmer og reportasjer i ukeblader. Det kommer også en del tilbud om modelloppdrag. Vi sier stort sett nei til alt.

- Hvorfor?

- Fordi det tat tid og energi. Selv om Therese er ekstremt flink til å tilrettelegge alt og likevel få tid til å trene, går det en grense. For henne er trening og forberedelser til sesongen det aller viktigste. Det er ikke snakk om noen kompromisser der. Derfor får mange - faktisk de aller, aller fleste - et  nei.

Men TAG Heuer fikk altså ja.

Fordi det var et smigrende tilbud og fordi Therese lett kan assosiere seg med dem:
Begge går nemlig som ei klokke.

VERDENSSTJERNER: Tiger Woods, Maria Sjarapova og Cameron Diaz er andre kjente fjes som fronter klokkemerket TAG Heuer. Foto: TAG Heuer
VERDENSSTJERNER: Tiger Woods, Maria Sjarapova og Cameron Diaz er andre kjente fjes som fronter klokkemerket TAG Heuer. Foto: TAG Heuer Vis mer