Treg påmelding og kalde føtter for Birken

Men garanti for at rennet går denne gang.

SEKKENE SKAL SJEKKES. Nå skal innholdet i sekkene sjekkes for varme klær, blant flere nye tiltak. Birkebeinerrenet skal ikke avlyses igjen.
SEKKENE SKAL SJEKKES. Nå skal innholdet i sekkene sjekkes for varme klær, blant flere nye tiltak. Birkebeinerrenet skal ikke avlyses igjen. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Årets avlysning av Birkebeinerrennet kan ha gitt skiløperne kalde føtter.

Påmeldingen til neste års renn har gått uvanlig tregt i forhold til nærmest hysteriske forhold de siste årene.

Det er 4000 ledige plasser til rennet 21. mars neste år.

Fenomenet for Birken, der startnumrene ble revet vekk i løpet av et par minutter er ikke der lenger.

Metallica-effekt Metallica-effekten har forlatt turrennet. Det amerikanske heavyrockbandet har brukt to minutter på å fylle Telenor Arena eller Valle Hovin med like stort publikum som Birken har tålt av deltakere.

Denne gang har det gått betydelig mer moderat for seg.

Påmeldingen åpnet etter at forrige renn ble avlyst i mars.

- Det er klart avlysningen i vinter kan ha spilt en betydning på at påmeldingssyklusen har moderert seg. Men jeg heller mer til den oppfatningen at vi er inne i mer normale forhold nå, sier rennsjef Jo Gunnar Ellevold.

Kvoteordning - En kvoteordning ved påmelding kan ha letter på trykket, slik at ikke en og en var nødt til å sitte ved hver sin PC, sier Ellevold.

Det er omtrent 4000 ledige startplasser i Birkebeinerrennet, som har en kapasitet på 17000.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer