TV 2 sendte 40 sekunder fotball i pausen. Resten gikk med til reklame

- Dette er fotballpublikum vant til.

- VANT MED DET: Morten Langli fikk 40 sekunder av pausen i åpningskampen mellom Brasil og Kroatia til å kommentere høydepunkter fra første omgang. Resten gikk med på reklame. - Det er en hverdag man er vant til, sier kommentatoren. Foto: TV 2
- VANT MED DET: Morten Langli fikk 40 sekunder av pausen i åpningskampen mellom Brasil og Kroatia til å kommentere høydepunkter fra første omgang. Resten gikk med på reklame. - Det er en hverdag man er vant til, sier kommentatoren. Foto: TV 2 Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): I pausen i VMs åpningskamp mellom Brasil og Kroatia i går kveld hadde TV 2 et 40 sekunder langt pauseinnslag der de viste høydepunkter fra første omgang.

Resten av pausen på cirka et kvarter gikk med til reklame. Under VM for fire år siden fikk TV 2 kritikk for å bruke et snaut minutt på fotball i pauser. I går var de altså nærmere et halvt minutt enn et helt.

- Vi er en reklame- og brukerfinansiert tv-kanal og lever av reklame, og det har en helt naturlig plass i våre sendinger. Slik har det vært i mange år, og dette er noe fotballpublikum er vant til, sier kommunikasjonssjef Jan-Petter Dahl i TV 2 til Dagbladet.

Gode seertall Han sier TV 2 har sine tilmålte minutter reklame som skal sendes i løpet av en time, og at det er mest skånsomt for TV-seerne at dette legges i pausen under fotballkamper.

- Det er den samme malen som rundt andre fotballkamper vi dekker. Og det er kanskje mindre reklame rundt VM-kampene. Etter kampen i går gikk det flere minutter før vi gikk i reklame, og vi la siste reklame før pause tidligere enn andre fotballkamper, slik at vi viste innmarsj og nasjonalsanger før avspark, sier Dahl.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer