LILLEHAMMER (Dagbladet): Tidligere i november inngikk Skiforbundet og Viaplay en kommersiell avtale. Den innebærer blant annet at landslagsutøverne skal bruke en Viaplay-logo på låret.
Klæbo sa først nei, og nektet først å bruke logoen under verdenscupåpningen i Ruka forrige helg. Det var Adresseavisen som først omtalte saken.
Klæbo uttalte at dette er en prinsippsak og et verdispørsmål, og at han ikke vil at det skal sås tvil i at han er uavhengig.
Etter noen dager med diskusjoner inngikk Skiforbundet og Team Klæbo en avtale torsdag morgen. Klæbo har snudd - og kommer til å bruke logoen likevel.
- Jeg mener det jeg har ment hele tiden i denne saken. Samtidig har jeg nå sagt ja til å eksponere Viaplay-reklamen på konkurransedrakta, sier Johannes Høsflot Klæbo i pressemeldingen.
Får kritikk
Dagbladets egen Esten O Sæther gikk onsdag ut og støttet Klæbo. Han så ingen grunn til at en utøver skulle reklamere for noe han syns var galt, og påpekte at det er nettopp utøvere som tør å mene noe vi har ropt etter.
Vidar Løfshus forteller til Dagbladet han ikke kjøper Klæbos forklaring.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger