Sponsorstriden mellom Kristoffersen og NSF

Varsler sponsorkaos om Kristoffersen vinner i retten: - Vi har 15-20 verdensstjerner. Jeg advarer på det sterkeste

Generalsekretær ser for seg et sponsorkaos om Henrik Kristoffersen vinner.

VARSLER KAOS: Generalsekretæær Stein Opsal i Norges Skiforbund advarer for kaos i sponsormarkedet om Henrik Kristoffersen vinner fram med sitt krav om egen sponsor på hjelmen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
VARSLER KAOS: Generalsekretæær Stein Opsal i Norges Skiforbund advarer for kaos i sponsormarkedet om Henrik Kristoffersen vinner fram med sitt krav om egen sponsor på hjelmen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

OSLO TINGRETT (Dagbladet): Generalsekretær Stein Opsal i Norges Skiforbund advarer mot et kaos i sponsormarkedet om Henrik Kristoffersen og hans far vinner fram i retten.

Striden står om muligheten for Kristoffersen til å bære emblemet til Red Bull på hjelmen.

- Vi har 15-20 verdensstjerner. Jeg advarer på det sterkeste om vi ender med at alle skulle begynne å jakte sine egne sponsorer til emblemet på hjelmen, sa Opsal.

Skipresident Erik Røste støtter modellen som ikke frigjør sponsorplass på hodeplagg.

- Hele ski-Norge sto bak vedtaket som ble sendt ut på høring, fortalte Røste fra vitneboksen.

Han sa også:

- Ingen kan få startlisens, om de ikke forholder seg til de reglene og avtaler som Skiforbundet har inngått med sine utøvere.

Faren Lars Kristoffersen fortalte i retten onsdag at han hadde hatt positive samtaler med Telenor under prosessen. Men at det etter hvert utviklet seg til en umulighet for å få fram en avtale.

Opsal hevdet i retten at alpinlandslagets hovedsponsor Telenor følte seg presset og mest av alt ville unngå en rettssak.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer