Rally:

Verdensmesteren stakk fra politiet

Det gikk ikke helt etter planen da Sébastian Ogier (37) skulle sjekke noe på bilen sin på søndag. Nå legger verdensmesteren seg flat og ber om unnskyldning.

STAKK AV: Sébastien Ogier kjørte fra politiet i Kroatia. Foto: AFP PHOTO / PEDRO PARDO
STAKK AV: Sébastien Ogier kjørte fra politiet i Kroatia. Foto: AFP PHOTO / PEDRO PARDO Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Mange kan nok kjenne seg igjen i at søndager kan være litt tyngre enn andre dager. Det er nok noe sju ganger verdensmester Sébastien Ogier også kan kjenne seg igjen i.

Han opplevde nemlig en søndag litt utenom det vanlige.

Problemene oppsto da han var på vei inn til starten på siste dag i Rally Kroatia for å forsvare ledelsen han hadde opparbeidet seg dagen før.

I sin Toyota Auris skulle han prøve å kjøre inn til høyre ved en bussholdeplass for å sjekke noe på bilen. Da han svingte inn til høyre kom det en annen bil på innsida av han, og krasjet inn i bilen til Ogier.

På videoen under kan du se ulykken:

Etter krasjen ble de to førerne stående for å utveksle opplysninger, men Ogier hadde et løp han måtte rekke, så han valgte etter hvert å dra.

Det var bare et problem.

Politiet ville nemlig snakke med franskmannen, men 37-åringen skal ha uttrykt at han ikke kunne komme for seint til løpet. Med politimannen stående foran bilen, valgte Ogier å kjøre fra politimannen, som du kan se i videoen over.

Rallylegenden kom seint til fartsprøven, men fikk likevel lov til å starte. Han mistet tidlig ledelsen, men med en enorm sluttspurt kunne han til slutt strekke hendene i været og kalle seg vinneren av Rally Kroatia.

For Ogiers' del får man håpe det var gode premiepenger til vinneren. Franskmannen fikk nemlig ikke bare én bot for krasjen, men to.

Ogier fikk 37.000 kroner i bot for å kjøre fra politiet, og 15.000 kroner for å ha kjørt på rødt lys.

Søndag kveld la han ut en beklagelse på Twitter.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer