BALI: Den 12 år gamle gutten sa til foreldrene at han skulle på skolen. I stedet dro han til Bali. Illustrasjonsfoto: NTB Scanpix
BALI: Den 12 år gamle gutten sa til foreldrene at han skulle på skolen. I stedet dro han til Bali. Illustrasjonsfoto: NTB ScanpixVis mer

12-åringen møtte aldri på skolen. Da moren fikk høre hvor sønnen var, fikk hun sjokk

Stjal familiens kredittkort, og «dro på eventyr».

Da den 12 år gamle gutten fra Sydney i Australia spurte moren sin om han kunne reise til Bali, fikk han ikke overraskende «nei».

Men det stoppet ikke den egenrådige 12-åringen.

Pakket og dro

Etter å ha gjort et grundig researcharbeid og funnet ut hvilke flyselskaper som tillot ham å reise alene, sneik han ifølge The Guardian til seg familiens kredittkort.

Han bestilte reisen fra Sydney, via Perth, til Denpasar på Bali, og booket seg for sikkerhets skyld også inn på et All Seasons-hotell her.

Det eneste skjæret i sjøen var at han ikke hadde passet sitt, men han skal ifølge den australske TV-kanalen ha lurt bestemoren sin til å gi det til ham.

På avreisedagen pakket han sekken og fortalte familien at han skulle på skolen. I stedet tok han med seg sparkesykkelen til togstasjonen der eventyret hans startet.

- Ville reise på eventyr

På flyplassen sjekket han inn på en automat, og satte kursen Balis hvite strender.

Ifølge ham selv var det bare en gang han ble stoppet av noen som hadde spørsmål, men etter å ha bevist at han var over 12 var flyplasspersonalet i Perth fornøyde.

- De spurte bare om elevbeviset og passet mitt for å bevise at jeg er over 12 år. Det var flott for jeg ville reise på et eventyr.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Vel framme på Bali tok han seg til hotellet sitt der han ved innsjekk fortalte at søsteren hans snart ville komme.

- Sjokkert

Etter at skolen meldte fra til foreldrene om at gutten aldri møtte opp den dagen, begynte jakten på hvor 12-åringen hadde tatt veien.

Moren Emma forteller til 9News-programmet «A Current Affair» at hun manglet ord for hva hun følte da de fant ut at han hadde stukket av til Bali.

- Sjokkert. Forferdet. Det finnes egentlig ikke ord for hva vi følte da vi fikk høre hvor han hadde reist, sier hun.

Hun dro selv for å hente sønnen, og la til:

- Han liker ikke å bli fortalt «nei».