15 mellommåltider under 150 kalorier

Du har mye godt å velge mellom.

MELLOMMÅLTID: Et søtt mellommåltid kan også være et sunt mellommåltid. Foto: Kristine Økern
MELLOMMÅLTID: Et søtt mellommåltid kan også være et sunt mellommåltid. Foto: Kristine Økern Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Når blodsukkeret synker, er det lett å velge noe søtt og usunt.

- Det lureste er heller mat som metter en god stund når du er i farten.

Det sier Cecilie Lykke Danielsen, håndballspiller ved eliteserieklubben Flint Tønsberg.

- Legg fokus på proteiner, langsomme karbohydrater og litt fett, sier Lykke Danielsen.

Nedenfor er 15 mellommåltider du kan spise med god samvittighet.

Oppskriftene er fra Cecilie Lykke Danielsen, håndballspiller ved eliteserieklubben Flint Tønsberg, Kristine Økern, kostholdsveileder og personlig trener på Elixia Sandvika og Merethe Øyaland Flåten, ernæringsfysiolog i Oslo.

1. Cottage cheese og blåbær 150 gram cottage cheese 100 gram blåbær

Dette holder deg mett lenge og er et veldig godt og søtt alternativ.

2. Frukt og valnøtter Et eple, pære eller ferskenEn liten neve valnøtter

Her får du i deg sunt fett og karbohydrater som metter lenge.

3. Biola med frukt En halv grapefrukt 70 gram honningmelon 70 gram mango 1 desiliter biola naturell

Sunne melkesyrebakterier fra biolaen som balanserer magen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer