LYKKELIG SOM ANNE: Åtte år gamle Anne het Adrian før. Hun er født som gutt, men føler seg som jente - og får lov til å være det. Her sammen med mamma Siri Oline Myge. Foto:: SVEINUNG U. YSTAD
LYKKELIG SOM ANNE: Åtte år gamle Anne het Adrian før. Hun er født som gutt, men føler seg som jente - og får lov til å være det. Her sammen med mamma Siri Oline Myge. Foto:: SVEINUNG U. YSTADVis mer

Adrian (8) fikk bli Anna

Åtteåringen ble født i feil kropp.

(Dagbladet): Å oppføre seg som et annet kjønn enn det en er, kan være en prosess nysgjerrige barn går gjennom. Og det kan være de er født i feil kropp.

Haugesund, 20140905. Anna (8) er født som gutt, men vil være jente. For mor Siri Oline Myge har det vært en kamp for at barnet hennes skal få være seg selv. Foto: Sveinung U. Ystad, Dagbladet Vis mer

Anna Thulin Myge (8) ble født i en guttekropp. Mandag kan du følge henne i TV.2-serien «Født i feil kropp».

- Jeg vil at andre som meg også skal få lov til å være seg selv. Jeg har det bra, sier Anna.

Hun forteller at hun er med på TV for at andre skal få høre hvordan hun har det, ikke for å bli kjent.

Dagbladet Pluss – de beste historiene

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
  • Ordinære priser: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729,-

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn