ENDTE GODT:   Narve mistet halve kofferten, og klaget pent. «Herlig både fra Narve og Linda» kommenterer en i kommentarfeltet. Foto: Halvor Solhjem Njerve
ENDTE GODT: Narve mistet halve kofferten, og klaget pent. «Herlig både fra Narve og Linda» kommenterer en i kommentarfeltet. Foto: Halvor Solhjem NjerveVis mer

«Æ har lært. Neste gang så kler æ på mæ shortsen inni scooterdressen ...»

Sånn skal det klages!

(Dagbladet): Det er surt når ting går galt, men de fleste håndterer det nok mindre elegant enn Narve Janssønn fra Tromsø.

Da kofferten hans forsvant, holdt han på å sende et sint innlegg på Facebook-siden til Norwegian. I siste liten ombestemte han seg, og valgte en litt mer humoristisk variant. Innlegget er nå delt av flere tusen og har fått ti tusen tommeltotter.

Det begynner slik:
«Hei du Norwegian.. æ va å skulle fly mæ en tur til Spania her i sommer. Å da pakka æ jo kofferten med badetrusa å sandalan. Førr æ tenkte at det kanskje var greit å ha med litt lettere klea enn det vi bruke heime i nordnorge på sommarn. Hadde jo vært litt dumt å tusle rundt i 35grader iført snøscooterdressen æ kjøpte snøvintern i 99.»

Én sandal Kofferten havnet i Oslo, men hadde blitt delt i to, og bare den ene halvdelen var funnet. Så da sto Janssønn i Spana med halv koffert og én sandal. Uten shorts, men med snøscooterdress.

Han avslutter med en bønn om ny koffert:
«Så æ har lært. Neste gang så kler æ på mæ shortsen inni scooterdressen å sandalan inni skoan... Men der værste e no kofferten. Æ hadde tjuvlånt han av kjerringa. Å ho e ikkje blid...(...) Så om dokker kunne vært så grei å ordna ho mor en ny koffert så kanskje æ hadde fått kommet inn i huset igjen?»

Svar i samme stil Norwegians svar har nok gitt dem noen nye fans. I samme stil svarer de på muntlig nordnorsk:

«D va veldi trasi å høre at trusa å flippfloppan dine ikkje kom sæ me samme fly som dæ da du kapitulerte fra vårres hærlie nordnorske sommer. Syns du gjorde helt rett i å kle dæ i scooterdressn når du reiste, sia du tross alt skulle tilbake til govære her oppe.»

Og kofferten? Det ordner seg også:

«Viss du har rapportert skaden til handlingagenten vårres på flyplassn så vil de henvise dæ til kordan du skal gå frem førr å erstatte madammen sin koffert. Æ må igjen beklage all tort å svie d her har påført dæ, men håpe at vi til tross førr d her får gleden av å ønske dæ velkommen om bord igjen en anna gang. Vennlig hilsen, Linda.»