SER LYST PÅ LIVET: Frode Alexander Aronsen (26) har måtte kjempe hardt for et verdig liv etter bilulykken for snart fire og et halvt år siden. Nå ser han derimot lyst på tilværelsen. - Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har livet og helsa. Foto: Svend Aage Madsen og privat
SER LYST PÅ LIVET: Frode Alexander Aronsen (26) har måtte kjempe hardt for et verdig liv etter bilulykken for snart fire og et halvt år siden. Nå ser han derimot lyst på tilværelsen. - Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har livet og helsa. Foto: Svend Aage Madsen og privatVis mer

Alex (26) svevde mellom liv og død etter bilulykken. Måtte fjerne del av hodeskallen for å minske skadene

Måtte gjennom sju hodeoperasjoner, snakker via en en maskin og måtte lære å gå på nytt.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Frode Alexander Aronsen (26) fra Skjeberg i Østfold ble hardt skadd i en bilulykke 30. september 2012, og ble fløyet til Ullevål sykehus i Oslo med livstruende skader.

Hodeskadene var omfattende, og det tok nesten tre uker før legene våget å gi mamma Lill Anita Aronsen (47) et snev av håp om at hennes eneste barn ville overleve…

- Det var noen grusomme uker. Det eneste vi visste sikkert, var at prognosene var dårlige, sier Lill Anita.

- Det var det lille håpet om at det ville gå bra som ga oss styrke ...

Koma

Alex ble lagt i koma. Det gikk 18 dager før han åpnet øynene. Ikke nok til å se, men nok til å vise verden at han var i live. Først noen måneder senere var det mulig å få kontakt med ham.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn