Alex (26) tok selfies i 36 forskjellige land

Foreviget 600 dagers reise i en treminutters video.

• Flere reisesaker på db.no/reise.

(Dagbladet): Fra Alaska til Argentina. Fra snø til strandkant, og fra fjell til storby.

Eventyreren og motorsyklisten Alex Chacón (26) har blitt et nettfenomen etter at han publiserte en videosnutt av sin utrolige 600-dagers motorsykkel-reise gjennom 36 forskjellige land.

På rundt to år har han tilbakelagt over 200 000 kilometer på fem forskjellige motorsykler.

På sin egen hjemmeside har 26-åringen lagt ut et kart av alle reisemålene sine.

Taket på selfies Texas-fødte Chacón brukte et GoPro-kamera under hele reisen. På hver eneste destinasjon tok han «selfies» med omgivelsene i bakgrunnen.

Resultatet har blitt en utrolig film av verden vi lever i, sett gjennom dagens mer og mer brukte selfie-perspektiv.

Se videoen øverst i saken.

- Som å favorisere barna sine Den britiske avisa Daily Mail spurte Chacón om hvilket reisemål som etter reisen sto igjen som favoritten.

- Det klarer jeg ikke svare på. Det blir som å favorisere barna sine, var svaret fra den eventyrlystne 26-åringen.

- Men hvis jeg må velge tre favorittsteder, blir det Brasil, Bolivia og Alaska.

Chacón forteller videre til den britiske avisa om en inspirerende episode i Alaska.

- Jeg lå ute i to uker for å få et glimt av nordlyset. Heldigvis fikk jeg sett det på bursdagen min, forteller han.