FEMININ: Alison Hansen ble født i
feil kropp. Nå har årene med hormonbehandling
gitt henne de kvinnelige formene
hun alltid har drømt om. Hun venter med
lengsel på den omfattende underlivsoperasjonen
som vil gjøre henne til kvinne.
FEMININ: Alison Hansen ble født i feil kropp. Nå har årene med hormonbehandling gitt henne de kvinnelige formene hun alltid har drømt om. Hun venter med lengsel på den omfattende underlivsoperasjonen som vil gjøre henne til kvinne.Vis mer

Alison (17) gleder seg til hun blir 18. Da skal hun bli kvinne

Alison ble døpt Tor Nathaniel. Men moren skjønte snart at den viltre gutten hennes var Ei jente – født i feil kropp.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Alison Hansen (17) fra Halden har for lengst startet nedtellingen, og hun ser med forventning fram til å fylle 18 år i mai.

- Da er jeg endelig så gammel at jeg bestemmer fullt og helt over min egen kropp. Dermed er jeg også klar til å fjerne alt som påminner meg om guttekroppen jeg ble født med, sier 17-åringen, som ble oppkalt etter bestefar da hun ble døpt Tor Nathaniel.

Feminin

Mamma Renate Jansen (48) ble mor allerede som 18-åring, men skjønte raskt at veslegutten liknet mer på storesøster Malin (29) enn de andre guttene hun kjente.

- Nathaniel hatet typiske gutteleker, og var gjerne den som kommenterte at folk hadde fått nye gardiner eller at de hadde byttet hårfrisyre. Jeg slo meg raskt til ro med at jeg kom til å bli mor til en veldig feminin homse-gutt, sier Renate, og gir datteren en klem.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Fornyelse skjer til ordinære priser.(*Ukepris er 55 kr/uke)
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn