SAMHOLD: Familien har vært gjennom tøffe år, men kan endelig smile. Fra venstre: Pappa André, Angelica og mamma Ida. Foto: Tor Lindseth og privat
SAMHOLD: Familien har vært gjennom tøffe år, men kan endelig smile. Fra venstre: Pappa André, Angelica og mamma Ida. Foto: Tor Lindseth og privatVis mer

Angelica (12) var kreftsyk i fem år. Nå har mamma skrevet bok om datterens modige kamp

- Legene ga oss ingen håp om at det ville gå bra.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

- Det er rart å tenke på hvor mye jeg har forandret meg, både inni meg og utenpå, sier Angelica Simonsen (12).

Drøbak-jenta, som nå bor i Tønsberg, fikk kreft for fem år siden. Siden har hun tilbrakt store deler av livet på sykehus.

Nå kan hun endelig smile. Det finnes ingen spor av kreftceller i den lille kroppen. Men seneffektene er mange.

- Jeg har hukommelsessvikt, og så har jeg fått epilepsi. Lungene mine har bare 70 prosent kapasitet. Og så har jeg ikke den beste balansen. Men det bryr jeg meg ikke så mye om. Jeg er heldig som lever, forteller Angelica.

Se og Hør skrev om Angelica og mamma Ida Simonsen (56) rett før jul i 2012 – fire måneder etter at Angelica var blitt rammet av leukemi. Hennes diagnose kom samtidig med at mamma Ida skulle restituere seg etter lymfekreft!

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn