FRA 118 TIL 66 KILO: Ann Helen Myrmo veide 118 kilo på det meste. Rundt ett år seinere kjenner hun ikke seg igjen på tidligere bilder. - Tiden på helsestudio gir meg en indre ro, sier den nyspreke dama. Foto: Bent Are Sigvaldsen og privat
FRA 118 TIL 66 KILO: Ann Helen Myrmo veide 118 kilo på det meste. Rundt ett år seinere kjenner hun ikke seg igjen på tidligere bilder. - Tiden på helsestudio gir meg en indre ro, sier den nyspreke dama. Foto: Bent Are Sigvaldsen og privatVis mer

Ann Helen Myrmo (32) slanket vekk 50 kilo på ett år. - Jeg kan nesten ikke tro at det er meg

Helt uten hjelp kvittet Ann Helen Myrmo seg med nesten halve kroppsvekten. Nå vil hun bli personlig trener.

- Det er helt surrealistisk for meg å se på bilder av meg selv tatt for et drøyt år siden. Jeg kan nesten ikke tro at det er meg! innrømmer Ann Helen Myrmo (32) med et smil.

19 år gammel flyttet hun til Bergen for å studere jus, men studentlivet ble ikke som forventet. Stress, press og liten plass på kjøkkenet i jentekollektivet resulterte i et mildt sagt usunt kosthold.

- Jeg drakk halvannen liter cola om dagen, spiste skolebrød til frokost, mens middagen varierte mellom frossenpizza og annen hurtigmat. Det ble gjerne to slike middagsmåltider hver dag. På jobben fylte jeg på med energidrikker og sjokolade, forteller Ann Helen.

Utfordret av far

Hun var langt nede både fysisk og mentalt. Den 169 cm høye kvinnen veide 118 kilo. Vendepunktet kom sommeren 2015. I likhet med sin far har hun hatt interesse for sykkel, og da Tour de France begynte å rulle over TV-skjermen i juli, ble det sådd en spire i den altfor tunge kroppen.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
  • Ordinære priser: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729,-

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn