Bakkeintervaller: - Øk kondis og styrke samtidig

Her er øktene du bør prøve.

EFFEKTIVT: Tidligere norgesmester Kirsten Marathon Melkevik gir deg favorittøvelsene sine i denne utgaven av Treningsskolen. Her løper hun en motbakke på skogsti. Foto: Paul Sigve Amundsen / Samfoto / NTB SCANPIX
EFFEKTIVT: Tidligere norgesmester Kirsten Marathon Melkevik gir deg favorittøvelsene sine i denne utgaven av Treningsskolen. Her løper hun en motbakke på skogsti. Foto: Paul Sigve Amundsen / Samfoto / NTB SCANPIX Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Kirsten Marathon Melkeviks kjærlighet for motbakker har fått henne til topps i flere av motbakkeløpene i Norge. Her forteller hun effekten av å legge inn jevnlige bakkeøkter.

Hun startet ikke å løpe før etter de 30, men det tok ikke lang tid før hun løpte seg oppover på resultatlistene i både gateløp og på friidrettsbanen.

På samme tid ble motbakkeløping mer og mer populært. Også for Kirsten.   

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

29,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 29,-/uke)

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/måned)
Billigst

179,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 179,-/kvartal)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer