DESIGN: Hotellet markedsfører seg som et designhotell og er nyoppusset og stilig.
DESIGN: Hotellet markedsfører seg som et designhotell og er nyoppusset og stilig.Vis mer

Betjeningen her skulle vært på kurs, om de i det hele tatt burde vært ansatt

Snubler, kolliderer og kjefter, og ting knuses konstant.

(Dagbladet Søndag): Hotelltesten.

Hotellet heter Pullmann Hotel Marseille Palm Beach, og obs, det er flere i området.

Pullmann er en stor fransk kjede.

EN FIRER: God beliggenhet og moderne rom, men slumsete service, gir en firer på terningen.
EN FIRER: God beliggenhet og moderne rom, men slumsete service, gir en firer på terningen. Vis mer

Marseille Palm Beach ligger i vannkanten, ti minutter fra sentrum, med hyppige bussavganger inn til byen.

Genial beliggenhet, med sjøutsikt, måkeskrik, et digert lekkert saltvannsbasseng og strand rett ved.

Dårlig balansekunst Men betjeningen! Betjeningen skulle vært sendt på kurs, hvis de i det hele tatt burde vært ansatt.

I restauranten snubles det, det kollideres, bråkes og kjeftes. Ting knuses konstant. Riktignok er det tidlig i sesongen, og balansekunst kan trenes, men likevel.

Etter å ha reddet oss unna frokosten («ikke gå barbeint, unger!»), hvor croissanter og bagetter ble fortært med høy puls, lå vi og pustet ut på hver vår solseng.

Vi hadde hotellet i front, med det digre skiltet Pullmann Hotel på toppen. Det var da familiens niåring døpte det om til «Full mann hotell». Tatt på kornet.

Designhotell Det første møtet med hotellet var hyggelig. Vi hadde forlatt hotellet vårt i sentrum av Marseille, som var forhåndsbestilt, men ikke svarte til forventningene, og dumpet litt tilfeldig innom dette hotellet fordi vi kjente igjen navnet.

PERFEKT: Pullmann Hotel har stranda på den ene siden og storbyen på den andre. Bedre beliggenhet kan man vel ikke få.
PERFEKT: Pullmann Hotel har stranda på den ene siden og storbyen på den andre. Bedre beliggenhet kan man vel ikke få. Vis mer

Pullmann Hotel Marseille Palm Beach markedsfører seg som et såkalt designhotell, og har derfor dukket opp på notisplass her og der i den internasjonale reisepressen.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Vi svingte inn for å høre om de hadde rom. Det hadde de. Opptil flere virket det som.

Resepsjonen var lys og luftig, og utsikten fantastisk. Om vi kunne få se på et rom? Selvsagt, madam.

Lekkert og nyoppusset Rommet var innredet i hvitt og turkis, lekkert og nyoppusset, hadde balkong og gedigen utsikt. Og det var mulig å re opp to ekstrasenger.

Etter noen minutter hadde vi flyttet inn med alt det pikkpakket en biltur i Europa medfører, og var klare for bassenget som lå badet i sol. Fantastisk.

Etter mange timer i bil er det lite som kan slå lek i basseng, vandring langs en strand, en lang dusj, og deretter bytur på jakt etter en god middag. Vi fikk til og med prutet frokosten med i prisen.

Hotellrom er ferskvare. Du kan aldri selge dette rommet og denne natta om igjen.

Selv om det bruker å være lite slingringsrom i store kjeder.

Bølgesus Tilbake på rommet oppdaget vi at senga var supergod, med luksuriøst sengetøy.

En mild bris holdt mygg og andre insekter unna, og vi sovnet med åpen balkongdør til lyden av bølger - verdens beste lyd.

Etter noen timer steg sola opp over Middelhavet. Tid for et av de største godene ved å bo på hotell, å få servert frokost.

I dette tilfelle altså en pangfrokost.