Bilreklamen hele USA ser under Super Bowl

Hvert sekund koster en million kroner.

FØRST UTE: Det er status å være den første som får en ny superbil. Jerry Seinfeld vil gjerne ha den første NSX'en, og gjør alt for å klare det. FOTO Honda
FØRST UTE: Det er status å være den første som får en ny superbil. Jerry Seinfeld vil gjerne ha den første NSX'en, og gjør alt for å klare det. FOTO Honda Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Super Bowl er USA's største sportsbegivenhet, og ett av få program som klarer å samle "hele" landet.

Selvsagt kjenner mange annonsører sin besøkelsestid, selv om annonseprisen er skyhøy under Super Bowl. I fjor var prisen på tre millioner dollar pr. 30 sekunder.

Ikke minst bilprodusentene er på hugget. I fjor ble det sendt flere oppsiktsvekkende reklamesnutter for bilprodukter! Blant annet VM-reklamen med "Mini-Darth Vader" - et tema du også finner igjen i årets reklamevideoer fra VW.

Ingenting tyder på at det blir noe mindre av det i år. Et dusin bilprodusenter har gjort ferdig reklamevideoer for årets Super Bowl, som går på TV natt til mandag norsk tid.

Hyundai, Honda, Acura, Chevrolet, Audi, Lexus og Toyota er blant merkene som betaler 30 millioner kroner for 30 sekunder. Mange lager lengre og dermed dyrere reklameinnslag, og mange lager flere videoer som skal gå til forskjellige tidspunkt under Super Bowl.

Reklamene ser du nederst i artikkelen.

Toyota gir bort to stykker Camry i forbindelse med arrangementet. En av de to reklamevideoene merket har laget for Super Bowl, inneholder en musikksnutt. Kjører du appen Shazam på den, tas du videre til et registreringsskjema der du kan skrive deg opp for å delta i trekningen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer